Pénzcsinálási alapok

A cégek több mint fele, küzd a pénzcsinálás kihívásaival.

Azért nem sikerül a többségnek eredményesen haladni ebben, mert az első eszükbe jutó megoldást kezdik el csinálni.

Ha ez nem elég, akkor még mindig ugyanazt a “megoldást” erőltetik egyre jobban.

Ez két olyan következménnyel jár, ami miatt beleragadnak ebbe a helyzetbe:

  • elviszi a fókuszukat arról, hogy a megfelelő megoldást tovább keressék és esetleg megtalálják
  • leköti az erőforrásaikat, mégpedig a legrosszabb módon – ugyanazokat a köröket futják, ugyanazzal az eredménnyel, vagyis kudarccal, érdemi előrelépés nékül

Te miért akarsz több pénzt csinálni?

  1. Mert muszáj?
  2. Mert több van a cégben, mint amennyit most ki tudtok hozni?
  3. Mert többet akarsz?

Többféle lehetőség van erre.

Azért nem mindegy, hogy milyen irányba indulsz el, mert nagyon eltérő módon kell végezni, és nagyon eltérő eredménnyel végződik mindegyik.
Ami működik az egyiknek, adott helyzetben, körülmények között, az nem jó a másiknak.
Mivel ez ennyire összetett, ezért nem jó ötlet másolni más cégeket.

Alapvetően különböző irányok

  • pénzügyileg megalapozott döntéshozatal – pénzügyi rendszer adatai alapján
  • érdeklődőszám növelése – marketing rendszerrel
  • érdeklődőkből, vevővé konvertálás hatékonyságának javítása – értékesítési rendszerrel
  • gazdaságos üzemméret elérése – pénzügyi és növekedési stratégia együttes tervezésével
  • árazás optimalizálása, fedezeti pont feletti eladás elérése – pénzügyi tervre és értékesítési forgatókönyv kialakítására támaszkodó, gyakorlatban megvalósítható megoldás kialakítása
  • működés hatékonyságának javítása – működési rendszerek optimalizálásával és teljesítménynöveléssel (egyéni, munkaköri, részleg és cégszinten)

Több tényező is alapvetően meghatározza, hogy mi fog működni.
Ezek közül is csak néhány.
Mindegyik bővebb kifejtést igényelne, de ezt majd egy külön tanfolyamban fogom megtenni.
Egyelőre néhány tényező és néhány gondolatébresztő a tényezők mellett.

  • tevékenység – termék, szolgáltatás, iparág, piacok, trendek amelyek érintik a tevékenységet
  • üzleti modell – egyszerűen megfogalmazva, hogyan működik a cég, hogyan gyártják a pénzt – folyamatosan új üzleti modellek jönnek létre, de a magyar kkv.-k nagy része konzervatív megoldásokat használ még mindig és azt próbálják életbe tartani, pedig a piac már más működési és kiszolgálási módot igényel
  • a cég eddigi eredményei, tapasztalatai, jelenlegi eredményessége, ennek trendje
  • jelenleg is működőképes hatásterülete – egy utca, kerület, város, megye, tájegység, ország, földrész, …
  • a cég jelenlegi állapota, működésének milyensége, naprakészsége, modernitása
  • rendelkezésre álló céges anyagi erőforrások – a napi működés mellett, mire van lehetőség, pénz, eszköz, anyag, hozzáférés
  • a cégvezető készségei – hiába épített és vezet valaki nagy céget, ha közben
    • lassú a döntési mechanizmusa, próbálja megvédeni ami van, kockázatokba, korlátokba, védekezésbe és költségekbe gondolkodik, nem előre haladásba, lehetőségekbe
    • nagyon bele van ragadva a saját gondolatmenetébe és nehezen megy át neki, az attól eltérő gondolatmenet – erős berögződések, sémák, hiedelmek, saját feltevések blokkolják
    • az erős egója, viselkedése, kommunikációja miatt, árnyékban vannak a munkatársai, nem fejlődtek, nem mernek és akarnak kibontakozni, nem mondanak ellent arra, amit másképpen gondolnak – ezért a vezető valójában egyedül van, a saját maga által legyártott magánnyal küzd és nem veszi észre, hogy ezt ő hozta létre
    • túlzottan érzelem vezérelt, blokkolva van az ok-okozaton alapuló, adatokra, tényekre támaszkodó, üzleti alapokra és érdekekre épülő racionális döntéshozatal
    • … ezeket a vezetői készségekkel kapcsolatos problémákat is lehetne sorolni a végtelenségig
  • emberi erőforrás mennyisége, minősége,
    • a jelenleg is, a cégben dolgozó emberek, akik
      • a napi működést milyen színvonalon viszik
      • a fejlesztésben ki, mire, milyen módon használható, mit tud elvégezni, hozzátenni
    • a munkaerő piacról hogyan tudnak alkalmas embereket felvenni, akik megfelelővé tehetők a betanítási folyamat során
  • megszerezhető anyagi erőforrások

Ezek azok, amelyek mindent meghatároznak.
Amíg ezeket nem értjük, addig nem lehet olyan egyértelmű pénzcsinálási irányt választani, amely sikerességének valószínűsége megbecsülhető.
Ezek nélkül, minden csupán spekuláció, találgatás, ötlet, vélemény. Egy random generátor “kiszámíthatósága” várható.
Ezek nélkül megérzésen alapuló döntést lehet hozni. Aki ebben nem jó eredményeket ért el korábban, az jobb ha nem próbálkozik.

Lehetne vizsgálni, hogy melyik tényező, milyen körülmények között, jelenleg milyen hatással van a cég pénzcsinálására.
Milyen körülmények között lehet kiemelkedő eredményeket elérni, és mikor nem érdemes kísérletezni vele, mert nem várható pozitív hatás.
Viszont olyan nagyszámú kombináció jönne létre, amit túl nagy munka létrehozni, ezért sokkal gyorsabban, nagyobb pontossággal lehet személyre szabott iránymutatást adni.
Erre van a cégelemzés, amely ez esetben arra irányul, hogy milyen “Pénzcsinálási stratégia” lehet működőképes az adott cég számára.

Kérj cégelemzést!

Néhány lehetőség, amivel eredményeket lehet elérni, ha jó helyen, időben, jól használják:

  • növelheted a cég méretét
  • növelheted az árbevételt többféle módon
  • terjeszkedhettek új piacokra, kereshettek új célcsoportokat, új vevőket
  • gondolkodhattok termék / szolgáltatás fejlesztésben – a cég készségei mire alkalmasak
  • gondolkodhattok az üzleti modell átalakításában, új üzleti modell elindításában
  • javíthatjátok a marketing hatékonyságát (minősített, előszűrt érdeklődő szerzés)
  • javíthatjátok az értékesítést
  • csökkenthetitek az engedményeket
  • megszüntetheted azokat a szűk keresztmetszeteket, amelyek most gátolják a növekedést
  • biztosíthatjátok a termelés folytonosságát
  • kiegyenlíthetitek az alacsonyabb eladású időszakok árbevételét
  • átjuthattok a gazdaságos üzemméret határán, különböző szintjein
  • emelhettek árat
  • hatékonyabbá tehetitek a működést
  • automatizálhattok
  • csökkenthetitek a költségeket
  • megválogathatjátok jobban az új vevőiteket
  • megszabadulhatsz azoktól a vevőktől, akiknek veszteségesen adtok el
  • kivezethetsz olyan termékeket / szolgáltatásokat, amelyeket nem tudtok nyereségesen eladni
  • csökkenthetitek a finanszírozást
    • rövidebb fizetési határidő a vevőknek
    • hosszabb fizetési határidő a beszállítóktól
  • emelhetitek a termék / szolgáltatás színvonalát
  • növelhetitek az egyszeri vásárlások értékét
  • gyorsíthatjátok az újra eladást
  • a meglévő vevőiteknek eladhattok mást is, mint amit eddig vásároltak (többnyire megszokásból és ajánlat híján)
  • kiszervezheted a cégen belül drágábban elvégezhető feladatokat

A cégedben melyikeket lehetne alkalmazni?

A cégednél vajon mit lehetne találni még, ezeken kívül?

Kérj cégelemzést!