A vállalkozók többsége nincs tisztában azzal, hogy mi blokkolja jelenleg a pénzcsinálással kapcsolatos lehetőségeit.
Nem érti, milyen helyzetben van jelenleg.
Ezt mi idézte elő.
Addig nem lehet előre menni, amíg
- nem értjük az előzményeket – ok-okozat, múlt –> jelen
- nem szüntetjük meg a visszahúzó tényezőket
- nem találjuk meg, a megfelelő módszert
- nem tudjuk elhárítani, a menet közben felmerülő akadályokat
Nézd meg, hogy a leggyakoribb okok közül van-e olyan, ami a te cégedet visszafogja?
- Nincs elég eladás – megoldás, termék, szolgáltatás
- nincs elég érdeklődő
- kicsi a piac
- nincs marketing
- túl szűk a célpiac
- nem jut el az üzenet, az ajánlat a célpiachoz
- nem érti a célpiac az ajánlatot, miért jó neki
- más ajánlatok jobbak
- nem kell a megoldás
- nincs elég vevő
- nincs értékesítés
- nincs elég ügyféljelölt elérés
- rossz célzás, sok fölösleges elérés
- nem jó, az érdeklődőből vevővé konvertáló folyamatot
- nincs elég vásárlási érték
- nem profi az értékesítés – képzetlen értékesítő, értékesítési folyamat hiányos, pontatlan, nem szakszerű, nem tartják be
- a termék nem elég rugalmas az ügyfél számára (termékfejlesztés, szolgáltatás kiemelése)
- ár/érték arány nem megfelelő az érdeklődőknek, nem elég értékes, (kommunikáció)
- visszatérő ügyfelek hiánya
- a kiszolgálás minősége nem megfelelő
- hiányzik az aktív értékesítés, adatbázis, értékesítési rendszer, felelős
- nincs új termék, amit megvennének
- Nem fizetik ki a vevők, amit eladtak nekik
- Cégszinten többe kerül a működés, mint amennyit kerestek rajta
- pénzügyi kontroll hiánya miatt, nem jól alakítják a kiadás – bevétel arányát
- nem gazdaságos az üzemméret, a szervezet méretéhez képest
- akadozik a működés, nem futnak gördülékenyen a folyamatok
- szakmai, információ ellátási, kommunikációs hiányosságok és hibák miatt alacsony a hatékonyság
Mindegyiket más módon kell kezelni.
További tényezők is lehetnek, ezeken kívül.
Több is lehet egyszerre.