Gyakorlati tapasztalatok a több vevő, és a több bevétel eléréséhez

Összefoglalás: ellenőrizd le, hogy 

  • az “Eladási folyamat” jól van-e kialakítva, azt minden érintett érti és egységesen kezeli
  • az ajánlatadást megelőző, “Értékfeltáró beszélgetés” olyan módon van felépítve, ami alatt nem csak az értékesítő érti meg az érdeklődő szükségleteit, igényeit, elvárásait, lehetőségeit, hanem az érdeklődő is meggyőződik a cég és az értékesítő gondosságáról amit az által alakít ki, hogy jó kérdéseket és hasznos információkat jó sorrendben alkalmaz
  • olyan “Értékajánlat” születik, ami önmagában is értéket képvisel az érdeklődő számára, mert olyan a vizuális megjelenítése, ami profizmust sugall, olyan dolgokat ért meg belőle amik fontosak az érdeklődő számára, a lehető legjobb megoldás kiválasztásához és ezek együttesen növelik a cég irányába a bizalmát
  • az eladási folyamatban lévő érdeklődők, vevők, kezelésének folyamata nyilván van tartva, van felelős, aki figyeli a “Folyamatban lévő ügyek”-et és képes időben beavatkozni ha szükséges, mielőtt késedelem, vevői elégedetlenség vagy valami ettől súlyosabb következménye lesz, a nem megfelelő ügykezelésnek
  • a folyamatban lévő ügyek követésére van valamilyen szoftver, amely képes automatizált feladatokat elvégezni, hatékonyabbá tenni a folyamatot, támogatja a dolgozói munkavégzést – pl. célirányosan kiválasztott, jól cégre szabott, betanított CRM szoftver, vagy integrált vállalatirányítási rendszer (ERP) CRM funkciója
  • az értékesítők felkészülten kezelik az érdeklődőket és a vevőket, proaktívak és folyamatosan hoznak piaci információkat a vezetői informáltság fenntartásához és a döntések támogatásához – amennyiben itt hiányosságok vannak, akkor az “Értékesítők készségeinek fejlesztése” szükségszerű