az “Eladási folyamat” jól van-e kialakítva, azt minden érintett érti és egységesen kezeli
az ajánlatadást megelőző, “Értékfeltáró beszélgetés” olyan módon van felépítve, ami alatt nem csak az értékesítő érti meg az érdeklődő szükségleteit, igényeit, elvárásait, lehetőségeit, hanem az érdeklődő is meggyőződik a cég és az értékesítő gondosságáról amit az által alakít ki, hogy jó kérdéseket és hasznos információkat jó sorrendben alkalmaz
olyan “Értékajánlat” születik, ami önmagában is értéket képvisel az érdeklődő számára, mert olyan a vizuális megjelenítése, ami profizmust sugall, olyan dolgokat ért meg belőle amik fontosak az érdeklődő számára, a lehető legjobb megoldás kiválasztásához és ezek együttesen növelik a cég irányába a bizalmát
az eladási folyamatban lévő érdeklődők, vevők, kezelésének folyamata nyilván van tartva, van felelős, aki figyeli a “Folyamatban lévő ügyek”-et és képes időben beavatkozni ha szükséges, mielőtt késedelem, vevői elégedetlenség vagy valami ettől súlyosabb következménye lesz, a nem megfelelő ügykezelésnek
a folyamatban lévő ügyek követésére van valamilyen szoftver, amely képes automatizált feladatokat elvégezni, hatékonyabbá tenni a folyamatot, támogatja a dolgozói munkavégzést – pl. célirányosan kiválasztott, jól cégre szabott, betanított CRM szoftver, vagy integrált vállalatirányítási rendszer (ERP) CRM funkciója
az értékesítők felkészülten kezelik az érdeklődőket és a vevőket, proaktívak és folyamatosan hoznak piaci információkat a vezetői informáltság fenntartásához és a döntések támogatásához – amennyiben itt hiányosságok vannak, akkor az “Értékesítők készségeinek fejlesztése” szükségszerű